De deurmat in ons woongebouw is erg vies/kapot, waar meld ik dit?
Algemeen
U kunt dit bij de buurtbeheerder melden. U vindt hier de contactgegevens.
U kunt dit bij de buurtbeheerder melden. U vindt hier de contactgegevens.
U kunt op ZwolleDoet uw vraag plaatsen.
Betaalt u servicekosten voor het schoonmaken? Dan kunt u dit melden bij de buurtbeheerder. Hier vindt u de contactgegevens. Als u geen servicekosten voor het schoonmaken aan ons betaald, dan kunt u ervoor kiezen om zelf schoon te maken of om gezamenlijk met uw medebewoners de schoonmaak op te pakken. Voor het invoeren van een schoonmaakcontract is instemming van minimaal 70% van de medebewoners noodzakelijk. Wanneer u dit wenselijk vind, dan kunt u contact opnemen met uw buurtbeheerder via (038) 45 67 222.
Betaalt u servicekosten voor het ramenwassen? U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Dan kunt u dit melden bij de buurtbeheerder. Hier vindt u de contactgegevens.
Meldt dit bij ons via (038) 45 67 222 en uw buurtbeheerder komt langs om de graffiti te bekijken. Als het nodig is fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Hierna laten we de graffiti zo snel mogelijk verwijderen.
U kunt bij de ROVA Zwolle een nieuwe pas aanvragen. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van de ROVA, vindt u meer informatie. Telefoonnummer ROVA (038) 427 37 77.
Containers krijgt u niet van ons, maar van de ROVA. Neemt u contact met de ROVA op via telefoonnummer (038) 427 37 77
De buurtbeheerder/ huismeester heeft een sleutel van de meterkast. In dit overzicht vindt u de contactgegevens.
Ja, maar altijd na overleg met de buurtbeheerder. Kijkt u hier voor de contactgegevens.
Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Mail ons uw idee.
Op 1 juli 2015 werd de nieuwe Woningwet van kracht. Met de invoering van deze wet mogen wij niet meer sponsoren. We mogen wel 'bijdragen aan leefbaarheid'. Dit betekent dat wij alleen nog bijdragen aan activiteiten van huurders die zorgen voor een schone, veilige buurt. De buurt-BBQ valt daar helaas niet onder. De aanvraag moet aan de volgende voorwaarden voldoen: Het geld komt ten goede aan huurders van ons. De buurt moet er veiliger of schoner door worden. De activiteit moet door bewoners uit een straat of wijk samen gedaan worden. Er mag het afgelopen jaar niet eerder een bijdrage gevraagd zijn. Wilt u meer informatie? of denkt u hiervoor in aanmerking te komen, stuur ons een e-mail of bel onsvia (038) 45 67 222.
Wij ruimen geen sneeuw. Wel verstrekken wij zout aan vrijwilligers die sneeuw willen ruimen.
Dit is in de gemeente Zwolle via de ROVA geregeld. Kijkt u op de website of neem telefonisch contact met hen op (038) 427 37 77.
Neemt u hiervoor contact op met uw buurtbeheerder.
Als bekend is wie de veroorzaker is, dan spreken wij hem of haar daar op aan. De veroorzaker kan het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten. Als de dader niet bekend is, dan laten wij het ook weghalen, de kosten worden dan verrekend in de servicekosten voor de huurders.
De buurtbeheerders zijn veel in hun eigen wijken en buurten. U kunt hen benaderen via hun mobiele nummer en een afspraak met hen maken. Klik hier om te zien welke buurtbeheerder in welke buurten actief zijn.
De gemeente Zwolle heeft hiervoor sociale wijkteams, zij houden zich onder andere bezig met ernstig vervuilde woningen. De vervuiling is vaak een signaal van meerdere problemen. Melden kan de bewoner(s) helpen de problemen te doorbreken. U kunt rechtstreeks contact opnemen met uw Sociaal Wijkteam.
Bij Openbaar Belang geloven wij in de kracht van gemengde complexen en buurten. Bewoners die een bijdrage kunnen leveren en bewoners die juist wat meer vragen levert de magische mix op. Het zorgt voor balans in de wijk.
Hier wordt in 2 minuten uitgelegd wat Openbaar Belang onder de magische mix verstaat.
Let op: Bij alle woningen die via de Woningzoeker worden verhuurd, blijft inschrijfduur altijd leidend. Wel kan het zijn dat we extra voorwaarden bij een woningadvertentie plaatsen, bijvoorbeeld dat de woning geschikt is voor een gezin of voor iemand die iets voor de buurt kan betekenen. Uit de groep woningzoekenden die daarop reageren, staat degene met de langste inschrijfduur bij de Woningzoeker bovenaan de lijst.
Een wooncoach zorgt voor preventieve begeleiding waardoor de kans op succesvol zelfstandig wonen en meedoen in de maatschappij groter wordt. Het gaat om mensen die nu nog beschermd wonen, ‘bankhoppen’ of in maatschappelijke opvang zitten. Openbaar belang is in 2021 met deze pilot gestart, samen met de gemeente Zwolle en MEE IJsseloevers.
Lees hier meer over de wooncoach.