Verzekeren van uw woning

Wij hebben een opstalverzekering voor al onze woningen. Alle andere verzekeringen, zoals een inboedel of aansprakelijkheid moet u zelf regelen.

Veel gevraagd over Verzekeren van uw woning

Er is schade ontstaan door een gebrek aan een installatie of het gebouw van jullie. Waarom moet ik mijn eigen inboedelverzekering inschakelen?

Verzekeraars hebben onderling afspraken over dit soort schades. Afspraak is dat de huurder schade aan inboedel bij zijn/haar verzekering verhaalt. Inboedelverzekeringen betalen schades vaak uit op basis van de nieuwwaarde, de aansprakelijkheidsverzekering vaak op basis van de (lagere) dagwaarde.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de inboedelverzekering?

De inboedelverzekering moet u zelf regelen. Let er op dat u een inboedelverzekering met huurdersbelang afsluit.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de opstalverzekering?

De opstalverzekering is door ons geregeld. U hoeft geen opstalverzekering af te sluiten.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Bent u via Openbaar Belang verzekerd voor glasschade? U kunt dan Openbaar Belang bellen via (038) 45 67 222. Via het keuzemenu wordt u doorverbonden met de glaszetter.

Ik heb schade door werkzaamheden van jullie. Wat kan ik doen?

Ontdekt u schade aan uw inboedel na werkzaamheden van ons? Laat het ons dan zo snel mogelijk schriftelijk weten. Stuur ons een brief of een mail waarin u ons aansprakelijk stelt. Legt u in de brief uit wat de schade is, hoe deze ontstond en wat de kosten zijn om voor herstel. Na ontvangst van uw brief of mail nemen wij contact met u op. We kijken dan of het terecht is dat u ons aansprakelijk stelt. Als het nodig is, komen wij bij u langs om de schade te bekijken.

Wat moet ik doen bij brandschade?

Bluste u de brand zelf en is de schade klein? Dan kunt u ons bellen via (038) 45 67 222 voor herstel van de schade in de woning. Bij een grote schade schakelen hulpdiensten ons in. Schade aan uw inboedel regelt u met uw eigen inboedelverzekering. Als u niet in uw woning kunt blijven wonen tijdens de herstelwerkzaamheden, dan zorgen wij voor een vervangende woning voor die periode.

Wat kan ik doen bij inbraakschade?

U kunt ons bellen via (038) 45 67 222. Wij sturen zo snel mogelijk een monteur voor een (voorlopige) reparatie. We zorgen ervoor dat u uw woning weer kunt afsluiten. Stuurt u binnen 2 weken het politierapport aan ons op? Dan zijn de reparatiekosten van het slot voor onze rekening. Doet u dat niet? Dan zijn de kosten voor uw eigen rekening. Is er iets gestolen? Neem dan contact op met uw eigen inboedelverzekering.