Huur betalen

Als huurder betaalt u maandelijks de huur. Door uw handtekening onder de huurovereenkomst heeft u afgesproken de huur op tijd te betalen.

Wat als u niet kunt betalen?

Lukt het niet om de huur op tijd te betalen? Dan ontstaat er een huurachterstand. Dit kan zorgen en problemen opleveren. Hoe sneller u actie onderneemt, hoe makkelijker het is om erger te voorkomen.

Heeft u moeite om te betalen?
Neem zo snel mogelijk contact op met Rianne van den Brom of Diana Elbrink van de afdeling Huurincasso. Wij begrijpen dat het lastig kan zijn om hierover te praten. Veel mensen schamen zich voor financiële problemen, maar uitstel maakt het alleen maar moeilijker. Een kleine achterstand is vaak eenvoudiger op te lossen dan een grote schuld.

Wat kunnen wij voor u doen?
Wij denken graag met u mee. Samen zoeken we naar een oplossing, zoals:

  • Een betalingsregeling.
  • Hulp van organisaties zoals Op Orde, Sociaal Raadslieden, Sociale Wijkteams, Schuldhulpmaatje of de Gemeente Zwolle.

Neem contact op
Bel ons via 038 - 45 67 222. Zijn wij niet bereikbaar? Stuur dan een e-mail naar teamincasso@openbaarbelang.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Samen voorkomen we grotere problemen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Hoe geef ik mijn nieuwe bankrekeningnummer aan jullie door?

Algemeen

Dit kan door een mail te sturen naar teamincasso@openbaarbelang.nl of door het invullen van een machtigingskaart.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

Algemeen

U kunt ons hiervoor bellen (038) 45 67 222 of mailen. Wij sturen u de specificatie toe.

Ik heb geen acceptgiro ontvangen. Wat nu?

Algemeen

Sinds 1 juni 2023 is betalen via een acceptgirokaart niet meer mogelijk. U ontvangt van ons per post of per mail een brief waarin staat hoe u de huur kunt betalen. U kan ook de huur zelf aan ons overmaken op rekeningnummer NL54ingb0691812845. Vermeld hierbij wel uw naam en adres. 

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Als u teveel huur heeft betaald, dan kunt u contact met ons opnemen via (038) 45 67 222 of via de mail. Wij storten de teveel betaalde huur terug. Heeft u een betalingsachterstand? Dan verrekenen wij het teveel betaalde bedrag met de achterstand.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de 1e van de maand. Mag ik de huur in plaats van voor de 1e van de maand betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk op de 1e van de lopende maand betaald zijn. Lukt dit door omstandigheden niet? Neem dan contact met ons op via (038) 45 67 222 of stuur een mail.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Wilt u bij de overboeking de maanden vermelden voor welke maand/maanden u huur betaalt?

Mijn huurbetaling is niet goed gegaan (gestorneerd). Wat kan ik doen?

Algemeen

Het is voor ons niet mogelijk om een automatische incasso te herhalen. U kunt zelf de huur overmaken op ons rekeningnummer NL54 INGB 0691 8128 45. Vermeld wel uw naam en adres. 

Op welke manieren kan ik de huur betalen?

Algemeen

De mogelijkheden om uw huur te betalen zijn:

  • Automatische incasso. Dit kunt u regelen door het groene blok op dit Sepa formulier in te vullenen te mailen naar team incasso
  • Kreeg u vroeger een acceptgiro van ons? Dan krijgt u nu een mail met daarin een i-deal linkje waarmee u de huur kunt betalen. Heeft u aangegeven post op papier te willen ontvangen? Dan krijgt u een brief met daarin een QR-code die u kunt scannen met de camera van uw telefoon.
  • Zelf de huur overmaken via internetbankieren naar ons rekeningnummer NL54 INGB 0691 8128 45. Graag onder vermelding van uw contractnummer dat u op uw huurcontract vindt en begint met HC. U kunt deze betaling ook zelf maandelijks instellen. Let op: Als uw huurbedrag verandert, moet u er zelf aan denken om dit aan te passen.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

De huur moet uiterlijk op de eerste van de maand bij ons binnen zijn.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is de huurprijs zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie.

Wat is een IBAN?

Algemeen

IBAN staat voor International Bank Account Number. Uw IBAN bestaat uit een aantal cijfers, letters en uw (oude) bankrekeningnummer. Uw IBAN vindt u op uw betaalpas en de afschriften van uw bank.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het storten van de huur?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op NL54 INGB 0691 8128 45. Vermeld wel uw naam en adres.

Ik wil graag mijn huur van deze maand in termijnen betalen

Algemeen

Dat kan. U kunt via onze website een betalingsregeling aanvragen. Wilt u liever iemand persoonlijk spreken kunt u ons altijd bellen via (038) 45 67 222.

Ik ben getroffen door de toeslagenaffaire kinderopvang. Waar kan ik in Zwolle hiervoor hulp krijgen?

Algemeen

Om u en alle andere gedupeerden te helpen en u te laten weten dat u er niet alleen voor staat, heeft de gemeente Zwolle op hun site het meldpunt Toeslagenaffaire Kinderopvang geopend.
Hier leest u wat de gemeente voor u kan betekenen en hoe u met ze in contact komt.