Reparatieverzoek

Klik HIER om uw reparatie in Mijn Belang te melden (en in te plannen).

In verband met vakantie kan het iets langer duren voordat u afspraak kunt inplannen.

Heeft u een cv storing, een glasschade of een verstopping? Belt u dan bellen met (038) 45 67 222, keuze 1. Het niet mogelijk om deze digitaal te melden.

SPOED onder werktijd
Heeft u onder werktijd een reparatieverzoek dat niet kan wachten, bijvoorbeeld een ernstige lekkende waterleiding, gaslek of een buitensluiting?  Bel dan (038) 4567 222, keuze 1. Er volgt een keuze menu voor cv storing (1), glasschade (2), verstopping (3). Bij keuze 4 krijgt u een medewerker van ons aan de lijn. Wij nemen dan direct contact op met het bedrijf dat bij u langs moet komen.

SPOED buiten werktijd
Heeft u een dringende storing of schade buiten werktijd? Bel dan (038) 45 67 222. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst.


Wilt u weten welke reparaties u door Openbaar Belang kunt laten uitvoeren en waar u zelf verantwoordelijk voor bent? Hier kunt het overzicht zien.


Maatregelen coronavirus

LET OP: Heeft u een reparatieverzoek? Voordat de vakman bij u langs komt, vragen wij u:
- Kan de reparatie uitgesteld worden? 
- Heeft u klachten (hoesten, koorts, verkoudheid). Is dat zo? Dan maken we een nieuwe afspraak voor over minimaal 2 weken.

Wij vragen hiervoor uw begrip in verband met de gezondheid voor u en onze vakmannen.  

Worden de maatregelen die verband houden met het coronavirus weer aangescherpt? Dan kan dat van invloed zijn op het indienen en het zelf inplannen van een reparatieverzoek. 

Gerelateerde vragen

Ik heb een vraag over een reparatieverzoek. Wat kan ik doen?

Algemeen

U kunt op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur contact met ons opnemen via (038) 45 67 222 of stuur een mail.

Meer over dit onderwerp

Wat kan ik doen aan de overlast van stuifsneeuw?

Algemeen

Tijdens dit extreme weer kunt u tijdelijke overlast hebben door stuifsneeuw in combinatie met een harde noordoostenwind. Hierdoor kan er sneeuw in uw woning komen: de sneeuw waait door elke kier naar binnen. Denk aan een ventilatiegaatje, rooster of brievenbus. Ook vindt stuifsneeuw zijn weg via dakramen, afvoerpijpen en dakpannen. Dit lijkt op een lekkage, maar dat is het meestal niet. Wij kunnen dit helaas niet verhelpen.

Wat kunt u zelf doen? 
Ook de komende dagen hebben we nog overlast van stuifsneeuw. Leg een handdoek neer en zorg ervoor dat uw inboedel niet nat wordt. Dek het goed af. 

Is uw inboedel beschadigd door stuifsneeuw? Dan kunt u terecht bij uw eigen verzekeringsmaatschappij. Zorg er voor dat u goed verzekerd bent. Het is belangrijk dat het huurdersbelang onderdeel is van uw verzekering.

Houd de overlast ook na dit extreme weer aan? Neem dan pas contact met ons op. 

Meer over dit onderwerp

Wie neemt bij reparaties wat voor zijn rekening?

Algemeen

Om het u wat gemakkelijker te maken vindt u hier een lijst van de meest voorkomende reparaties die u kunt laten uitvoeren door Openbaar Belang en waar u zelf verantwoordelijk voor bent.

Meer over dit onderwerp

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Algemeen

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel dan (038) 45 67 222. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst.

Meer over dit onderwerp

Wat is een reparatieverzoek en waar meld ik die? ​

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek hier bij ons melden. Ook kunt u ons op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen op (038) 45 67 222, optie 1.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatieverzoek ingediend. Wanneer komen jullie langs?

Algemeen

Wij nemen binnen 24 uur contact met u op om een afspraak met u te maken.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een reparatie die direct moet worden verholpen en het is na werktijd. Wat moet ik doen?

Algemeen

Een reparatie die direct moet worden verholpen, zoals een cv-storing, glasschade, een stroomstoring of een grote verstopping, kunt u ook na kantoortijd telefonisch aan ons doorgeven. Belt u naar (038) 45 67 222. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Meer over dit onderwerp

Hoe voorkom ik schimmel of vochtplekken in huis?

Algemeen

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de keuken en de badkamer. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. U kunt de schimmel weghalen met warm water met soda. Eventueel kunt u daarna een schimmelwerend middel of schimmelwerende verf aanbrengen. Deze middelen koopt u in de bouwmarkt.

Meer over dit onderwerp

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat nu?

Algemeen

Als u zelf schade veroorzaakt aan uw woning, dan kunt u  het verzoek via onze site. Ook kunt u ons op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen via (038) 45 67 222. De kosten voor reparatie zijn voor uzelf.

Meer over dit onderwerp

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Aan wie geef ik mijn reparatieverzoek door?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek hier melden. U kunt ook op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen met Openbaar Belang via (038) 45 67 222, optie 1. Als het reparatie verzoek in uw woning is, herstellen wij dit.Als er een probleem is aan de buitenzijde (schil) van het complex herstelt de VVE dit.

Meer over dit onderwerp

Komen jullie langs voor onderhoud aan de liften?

Algemeen

Wij komen niet zelf. Wij hebben een onderhoudscontract. Er hangt op de omlijsting of deur van de lift een sticker van het bedrijf die de lift onderhoud.

Meer over dit onderwerp

Hoe voorkom ik schade aan mijn woning door winterweer?

Algemeen

Een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes.
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 15 graden Celsius staan.
Meer over dit onderwerp

Ik huur een woning die valt onder de VVE, waar kan ik een reparatie verzoek melden?

Algemeen

U kunt uw reparatieverzoek hier melden. U kunt ook op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur bellen met Openbaar Belang via (038) 45 67 222, optie 1. Als het reparatie verzoek in uw woning is, herstellen wij dit.Als er een probleem is aan de buitenzijde (schil) van het complex herstelt de VVE dit.

Meer over dit onderwerp

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Algemeen

Ja, dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen. Bewaart u de oude thermostaat, zodat u deze kunt terugplaatsen als u gaat verhuizen.

Meer over dit onderwerp

Waarom beslaat dubbel glas aan de buitenzijde?

Algemeen

Condensvorming kan aan de buitenzijde ontstaan als het buiten koud is en de luchtvochtigheid hoog. De condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en het najaar. De condens verdwijnt vanzelf als de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Meer over dit onderwerp

Wat doe ik als ik een spoedreparatie heb die niet uitgesteld kan worden?

Algemeen

Heeft u een reparatie verzoek die niet kan wachten, bijvoorbeeld een ernstige lekkende waterleiding, gaslek, buitensluiting etc. ? Bel dan (038) 4567 222, keuze 1. Er volgt een keuze menu voor cv storing (1), glasschade (2), verstopping (3). Bij keuze 4 krijgt u een medewerker van ons aan de lijn. Wij nemen dan direct contact op met het bedrijf dat bij u langs moet komen..

Meer over dit onderwerp

Ik heb last van een steenmarter. Wat kan ik eraan doen?

Algemeen

De steenmarter is een beschermde dierstoort en mag niet gedood, gevangen of verjaagd worden.
Er bestaat wel een anti-marter spray waar u uw auto mee kan inspuiten.

Meer over dit onderwerp

Ik heb geen sleutels meer van mijn brievenbus / postvak. Kunt u mij helpen om dit op te lossen?

Algemeen

Ja, wij kunnen voor u het slot vervangen. Dit kost € 25,-.

Meer over dit onderwerp

Wanneer vervangen jullie radiatoren?

Algemeen

Wij vervangen een radiator als deze lekt. Als een radiator verroest is dan bent u zelf verantwoordelijk voor het schilderen, dit valt onder het binnenschilderwerk.
Meer over dit onderwerp

De hoofdkraan van het water kan niet dichtgedraaid worden. Wat kan ik doen?

Algemeen

Het onderhoud van de hoofdkraan wordt gedaan door Vitens. Neem contact op met Vitens via 0800 03 59.
Meer over dit onderwerp

Ik wil graag een vaatwasser, maar er zit geen aansluiting. Wat kunnen jullie voor ons betekenen?

Algemeen

Het aanbrengen van een vaatwasser aansluiting nemen wij het elektra gedeelte voor onze rekening (beoordelen/aanpassen van de meterkast en het verzorgen van een elektra punt in de keuken). Het water en de afvoer zijn voor u eigen rekening. Wilt u deze aanpassingen? Stuur ons dan een mail.

Meer over dit onderwerp