Woning opleveren

Als u gaat verhuizen is het belangrijk dat u de woning netjes en schoon achterlaat, hieronder leest u hoe u dat doet.

Veel gevraagd over Woning opleveren

Ik kan niet aanwezig zijn bij de eindcontrole. Wat kan ik doen?

U kunt proberen iemand te machtigen om dit voor u te regelen. Die persoon moet de machtiging en legitimatie laten zien. Kan er echt niemand aanwezig zijn? U kunt de sleutels inleveren op ons kantoor. Doe dit minimaal 1 dag voor de eindcontrole of eindinspectie. U ontvangt per post een uitgewerkt eindinspectierapport. Daarop staan eventuele reparatiekosten.

Hoe moet ik mijn woning achterlaten?

U laat de woning leeg en schoon achter en de tuin moet netjes zijn. Hier leest u de richtlijnen voor het achterlaten van de woning.

Ik ben vergeten de meterstanden op te schrijven. Hebben jullie die voor mij?

Ja, u kunt die terugvinden op de eindcontrole/afsprakenlijst. Die heeft u van de buurtbeheerder gekregen bij het inleveren van de sleutels. Kunt u het formulier niet vinden? Bel dan met ons via (038) 45 67 222.

Ik ga verhuizen, moet ik mijn milieu- of afvalpas in de woning achterlaten?

Ja, de pas moet u in de woning achterlaten voor de nieuwe bewoner.

Ik heb de huur opgezegd en nu gaan jullie een voorcontrole doen. Wat is dat?

Tijdens een voorcontrole of voorinspectie loopt een buurtbeheerder van ons samen met u door de woning. Hij vertelt wat kan blijven zitten en wat u eventueel moet aanpassen, verwijderen of repareren. Meer informatie leest u hier.

Ik heb mijn woning niet netjes achtergelaten toen ik ging verhuizen. Wat nu?

Blijkt bij de eindcontrole of eindinspectie dat u de woning niet netjes heeft achtergelaten? Dan maken wij dit alsnog in orde op uw kosten. Deze kosten staan op uw eindafrekening. Meer informatie leest u hier.

Ik kan niet aanwezig zijn bij de voorcontrole. Wat kan ik doen?

Is het mogelijk om iemand te machtigen de controle of inspectie voor u bij te wonen? U kunt ons hiervoor een e-mail sturen of een brief meegeven aan de gemachtigde. De gemachtigde moet zich kunnen legitimeren. Kan er echt niemand aanwezig zijn? Bel dan met (038) 45 67 222 om de afspraak te verzetten.

Wat gebeurt er met mijn zelf aangebrachte veranderingen als ik ga verhuizen?

In bijzondere gevallen kan u in aanmerking komen voor een vergoeding. Lees hier meer informatie.